Architektura apartamentow na wynajem
Rozklad i architektura mieszkan i aparatamentow na wynajem

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

Kąt a zawarty między prostą OM i OP: Azymut magnetyczny prostej mierzymy za pomocą busoli. Igła magnetyczna busoli osadzona na ostrzu stalowym obraca się i ustawia jednym końcem w kierunku bieguna północnego. Kąt zawarty między kierunkiem południka astronomicznego a kierunkiem, w jakim ustawia się wskazówka busoli, nazywamy deklinacją magnetyczną a. Mając podaną deklinację magnetyczną dla pewnej miejscowości, azymut można łatwo obliczyć, odpowiednio dodając lub odejmując kąt a od wskazań busoli. Długość prostej w terenie można otrzymać albo przy użyciu- dalekomierza, albo też z bezpośrednio; długości większe wymagają przed wykonaniem pomiaru wytyczenia prostej. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

Znaki wysokościowe lub repery są to trzpienie metalowe wmurowane poziomo w ściany budynków monumentalnych, w cokoły budynków zwykłych, kościołów itp. na wysokości około 60 cm ponad terenem. Trzpienie te niweluje się w stosunku do poziomu morza. Specjalne katalogi podają wysokość nad poziomem morza górnej krawędzi trzpienia z odpowiednim numerem. Nawiązanie do znaku wysokości polega na wykonaniu odczytu na łacie ustawionej na górnej krawędzi znaku. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

Kompozycja urbanistyczna rozmieszczenia obiektów zespołu bloków mieszkaniowych powinna być opracowana dla całości i powinna uwzględniać poza wymienianymi zagadnieniami nasłonecznienie i zazielenienia prosty, czytelny i łatwy do orientowania się na miejscu układ przestrzenny, przyjemne i zaciszne, lecz różniące się od siebie wnętrza otoczone budynkami, właściwe wykorzystanie walorów naturalnych krajobrazu, zachowanie naturalnej rzeźby terenu, wygodne i oszczędne rozwiązanie dróg, dojść i urządzeń gospodarczych, jak śmietniki, kotłownie, składy opału, wsypy gospodarczych do piwnic itp. Zabudowa mieszana. Dobre wyniki w kompozycji plastycznej daje zabudowa mieszana, w której obok zabudowy intensywnej, (nie wyłączając i wieżowców) Wprowadza się elementy zabudowy ekstensywnej, np. domy szeregowe lub bliźniacze. Ustawione w swobodnej kompozycji I obiekty o różnym wyrazie architektonicznym wytwarzają malownicze zestawienia bryłowe, które w otoczeniu zieleni właściwie dobranej dają bardzo urozmaicone wnętrza ogrodowe, zamknięcia widoków korzystne efekty plastyczne. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

3. Komunikacja na terenie zespołu bloków mieszkaniowych W zespole bloków rozróżniamy dwie zasadnicze sieci komunikacyjne: a) sieć ulic lokalnych przeznaczonych zasadniczo dla dojazdu i dojścia do bloków, b) sieć wewnątrzblokowych uliczek i dojazdów przeznaczonych wyłącznie dla dojazdu i dojścia do mieszkań oraz do urządzeń mieszczących się w bloku. Ulice lokalne. Sieć ulic lokalnych zespołu bloków mieszkaniowych ustala się w zależności od jego układu funkcjonalnego i kompozycji, przy czym ulice lokalne nie powinny służyć ruchowi przelotowemu. Szerokość ulic lokalnych w liniach zabudowy zależy od wysokości i sposobu obustronnej zabudowy oraz kierunek przebiegu ulic. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

Przedszkola. Przedszkole obsługuje dzieci w wieku lat 3-:-6 . 4 roczniki. Jako minimalny procent uczestnictwa należy przyjmować 40% ogółu dzieci w tej grupie wieku. Procent uczestnictwa dzieci należy zwiększyć w zależności od stopnia zatrudnienia kobiet. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

UJĘCIA SZTUCZNYCH WÓD GRUNTOWYCH Jeżeli zachodzi potrzeba ujęcia większych ilości wody, wówczas wydajność warstw wodonośnych można powiększyć przez sztuczne doprowadzenie wody powierzchniowej za pomocą: – filtracji brzegowej, – rowów infiltracyjnych lub stawów, – nawodnienia powierzchni gruntu, – studni chłonnych, – poziomych przewodów chłonnych. Przy zastosowaniu filtracji brzegowej odległość studzien od rzeki powinna wynosić co najmniej 50 m, a depresja wody w studniach nie więcej niż 2 m. Przy zbyt dużej depresji wzrasta uszczelnienie gruntu, wpływające na zmniejszenie wydajności studni. Uszczelnienie gruntu następuje tym szybciej, im mniejsza jest jego przepuszczalność. Dlatego grunty drobnoziarniste nie nadają się do ujęcia wody za pomocą filtracji brzegowej. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

Rowy lub stawy infiltracyjne stosuje się wówczas, gdy warstwy przepuszczalne przykryte są warstwą nieprzepuszczalną o nieznacznej grubości. Przepuszczalność określa się za pomocą badań w terenie. Ogólnie dla infiltracji. 1 m wody w ciągu doby przyjmuje się powierzchnię 1 m. Wydajność z tej powierzchni zależnie od przepuszczalności gruntu może wzrosnąć do 2,5 mś/dn. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

Stawy infiltracyjne buduje się zazwyczaj o dług. 100- 200 m i szer. 15-25 m. Nawodnianie powierzchni gruntu stosuje się wtedy, kiedy warstwy przepuszczalne sięgają aż do powierzchni terenu. W naszym klimacie, ze względu na mrozy w okresie zimy, sposób ten jest trudny do zastosowania i nie jest godny polecenia, gdyż wprowadza do gruntu wodę powierzchniową zanieczyszczoną spłuczynami terenowymi. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

Charakterystyka i dobór pomp wirowych Pompy wirowe budowane są dla stałej liczby obrotów (n/min) i mają dla określonej wydajności Q i określonej wysokości tłoczenia H najwyższą sprawność. Przy zmianie H (zasilanie hydroforów, zbiorników grawitacyjnych z zasilaniem przy dnie) zmienia się wydajność Q. Odwrotnie, zmiana Q (zmiany rozbioru wody w sieci) wpływa na zmianę H. Zmieniają się również: N – moc pobierana w KM, oraz 17 – współczynnik sprawności pompy. Zależności te można przedstawić: Funkcje powyższe w ujęciu graficznym, przy stałej ilości obrotów n, dają tzw. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opłata adiacencka’

POMIARY DO PROJEKTOW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 25th, 2019

Biuro Projektowania i Architektury zaprojektowało nowe Centrum Społeczności Żydowskiej na Long Island w Nowym Jorku.
Dzielenie strony z istniejącą synagoga z 1930 roku, centrum szkolne z 1948 roku i nowe skrzydło obiektów socjalnych z 1966 roku, przestrzeń JCC była ograniczona.
Jednak firma zamierzała stworzyć ośrodek, który miałby służyć jako ikoniczna wypowiedź rzeźbiarska w umiarkowanie konserwatywnej społeczności.
nawet w ciasnej przestrzeni.
Więcej o JCC po przerwie. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries